Adidas, Nike’ın zorluklarının ortasında büyüme hedefliyor
Adidas AG (OTC:ADDYY), rakibi Nike Inc’in (NYSE:NKE) devam eden zorluklarla karşı karşıya kalmasıyla ortaya çıkan pazar alanından yararlanmaya hazırlanıyor. Alman spor giyim devi, Samba ve Gazelle teras ayakkabılarına olan talebin artmasıyla geçen yıl satışlarında önemli bir artış gördü.
Adidas’ın 29 Ekim’de açıklayacağı kazanç raporunda, üçüncü çeyrek gelirlerinin döviz dalgalanmalarına göre ayarlanmış olarak %10 artışla 6,4 milyar Avro’ya ulaşması bekleniyor.
Samba ve Gazelle serilerinin başarısına rağmen, sektör uzmanları bu “trend ayakkabıların” popülerliğinin çok daha uzun sürmeyebileceği konusunda uyarıda bulunuyor. Bernstein analisti Aneesha Sherman, modaya uygun tüketicilerin muhtemelen bu modelleri zaten satın aldığını ve Adidas’ın şimdi fiyata duyarlı alıcıları çekmek için daha düşük fiyatlı versiyonlar sunarak kalan pazarı yakalamaya odaklanabileceğini belirtiyor.
Adidas, benzersizlik arayan alışverişçiler arasında ilgiyi sürdürme stratejisi olarak Samba, Gazelle ve Spezial modelleri için yeni renk seçenekleri ve malzemeler piyasaya sürmeye devam ediyor. Bu yaklaşım, JD Sports (NASDAQ:JD) gibi üçüncü taraf perakendecileri memnun etti ve Adidas CEO’su Bjorn Gulden, şirketin 31 Temmuz’daki yarı yıl sonuçlarında güçlü talebi doğruladı.
BCE Consulting’de (NYSE:BCE) kıdemli danışman olan Matt Powell, Adidas’ın bu popüler modellerin piyasadaki ömrünü korumak için piyasaya sürülmesini ılımlı hale getirmeyi düşünmesi gerektiğini öneriyor. Marka ayrıca Campus ve SL72 spor ayakkabıları da dahil olmak üzere diğer ayakkabı serilerine odaklanıyor ve Stella McCartney’nin Paris Moda Haftası defilesinde tanıtılan, motorsporlarından ilham alan yeni bir model sunuyor.
Adidas’ın Kanye West tarafından tasarlanan Yeezy spor ayakkabılarından elde ettiği gelire olan bağımlılığı, ürüne olan talebin azalmasıyla birlikte azaldı ve Ağustos ayında spor ayakkabı kulübü üyelerine %70’e varan indirimler sunuldu.
Şirketin büyüme fırsatı özellikle Nike’ın geleneksel olarak baskın olduğu ABD pazarında dikkat çekiyor. Bu, Nike’ın yıllık rehberliğini geri çektiği ve yeni liderlik altında potansiyel olarak zayıf bir tatil sezonu işareti verdiği bir dönemde gerçekleşiyor. Buna karşılık Adidas, Consumer Edge’in doğrudan tüketiciye satış verilerine göre Avrupa’da pazar payı kazanarak Nike’ı geride bırakıyor.
Sherman, Nike performansını canlandırmaya çalışırken Adidas’ın önümüzdeki yıl pazar payı kazanmaya devam edeceğini öngörüyor. Ancak, Nike’ın ilkbaharda yeni bir yaşam tarzı ayakkabısı piyasaya sürmesi ve bunun 2024 yazına kadar ilgi görmesi durumunda dinamiğin değişebileceğini de belirtiyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulundu.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.